torsdag 6 december 2012

Cirkustårta

Jag hade så många små paket med marsipan i olika färger liggandes i kylskåpet. Jag beslöt därför att överraska sambon med en liten tårta. Ibland är det så mysigt att vara uppe och baka när pojkarna sover. Man får arbeta ifred och man kan äta hur mycket marsipan som helst utan att behöva smyga:)

Här bakade jag mörka chokladbottnar. Mellan bottnarna lade jag tre olika mousser. En ljus choklad, en vit choklad och en hallon. Alla dekorationer är gjorda i marsipan. Jag använder mig alltid av marsipan från Örebrobageriet för jag tycker den är så bra. Här hade jag dock även grön marsipan från Odense som jag fick panikköpa från ICA när jag behövde gröna blad till en tårta för ett tag sedan. Till en början kom jag och Odensen jättebra överens. Jag var faktiskt imponerad. Lite senare så var jag dock mest arg. När marsipanen blev lite varmare så blev den fruktansvärt klibbig, kletig och mjuk. Väldigt synd tycker jag eftersom smaken är ju jättegod. Frisk, söt och härlig päronsmak. Jag kanske ger den en chans till om jag skall göra större saker. Men jag kommer nog aldrig sitta och försöka göra små detaljer med den igen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar